Dag 22 en 23 (Nat. Park KRKA)

9 juli 2017 - Krka Np, Kroatië

camping marina zwembadEinde van de ochtend vertrekken we naar (mini) Camping Marina slechts 18 km verder vlakbij het nationaal park KRKA. Hier een dagje chillen aan het zwembad (helaas wat wespen hier, en bingo gestoken). Deze reis was een boek vergeten maar een Nederlands stel naast ons gaf me 2 boeken om te lezen na een praatje. Nog een leuk boek ook, een spannende detective  wat zich afspeelde in Kroatië. Beetje zwemmen, beetje lezen. We boeken een begeleide excursie naar het nationaal park KRKA, deze werd op internet erg goed gewaardeerd door eerdere gasten.

De volgende morgen vertrekken we vroeg, het busje staat klaar op de camping en we stappen in met een groepje Duitsers.

Krka1Onderweg stopt de uiterst vriendelijke gids regelmatig voor een "foto momentje" en zet ons af bij in het park. Hier kunnen we een rondje lopen waarna de trip weer naar het volgende mooie plekje brengt.

Door het park loopt een mooie route over houten paden over het water.

krka2 krka3krka4

Na een wandeling komen we aan bij de mooie waterval van het park. Hier is het toegestaan om even een duik te nemen in het koele water.

krka7 krka8

krka9 krka10

krka5 krka6

krka11 krka12

krka 15 krka16

krka17We verlaten dit deel van het park en rijden naar het hoger gelegen gebied waar je volgens de gids een prachtig uitzicht hebt. En inderdaad is het uitzicht er prachtig.

krka18  krka19

krka21 krka23 krka25

Vervolgens dalen we af om dit deel van het park te bezichtigen.

krka26

krka27 Dit is een erg leuk tentje waar de tafel in de rivier staan met een natuurlijk watervalletje. Heerlijke verkoeling aan de voetjes is erg welkom. Sfeervol en erg lekker eten met de nodige drank. Hier blijven we een tijdje zitten, bij Kristijan. Moeilijk te vinden als je het niet weet. We drinken er 1tje...

krka28

krka29 krka30 krka31

Na een heerlijke maaltijd en versnaperingen brengt de gids ons weer naar het volgende uitzicht.. De drank slaat op zo'n warme dag in als een bom. We gaan een kerkje bezoeken, Servisch-orthodoxe klooster gewijd aan de aartsengel Michaël.

krka32 krka34 krka33

Vanaf hier rijden we weer naar een mooi fotopunt volgens de gids. Via smalle gravel paden (waar je zelf nooit in zou rijden) krijgen we zicht op een mooie waterval.

krka36 krka38 krka39

Vanaf hier rijden we terug naar de camping om de prachtige indrukken te verwerken, natuurlijk onder het genot van een hapje en een drankje. Wat een mooie dag.

Dovidenja,

Fred en Jolanda