Dag 5 en 6 (Istrië)

22 juni 2017 - Funtana, Kroatië

Na een ontbijtje zetten we koers naar Kroatië. Vlak langst Triest raken we bijna Italië om vervolgens op het noordelijkste puntje Kroatië binnen te rijden. De weg rijdt vlot en ook de grensovergang (even paspoorten laten zien) gaat vlotjes. In Kroatië rijden we bijna alleen op de weg (tol) en het laatste stukje gaat over wat kleinere wegen maar is goed te doen.

Camping PolidorRond half 1 en 228 km later parkeren we het huisje op wielen al op Camping Polidor bij het plaatsje Funtana.

De camping heeft een super mooi sanitair gebouw en verder prima voorzieningen (klein en nieuw) en ligt recht naast een hele grote camping.

Sanitair PolidorDit noemen we maar Glamping. Zwembad 21-6

Even op de fiets om de boel te verkennen en terug op de camping nemen we duik in het zwembad met een drankje want bij deze temperaturen moet je goed drinken.

Beachbar Polidor 21-6In de avond belanden we aan het strand op beachbar Polidor. Hier is vanavond live muziek en bestellen wederom een koel drankje. Het uitzicht op het strand en de baai is prachtig. We genieten als de zon onder gaat..

Beachbar Polidor2

De volgende morgen liggen de bestelde broodjes voor de deur en na het ontbijt fietsen we naar Porec zoveel mogelijk langs het water en na een kilometer of 6 met wat kleine steile hellingen komen we aan in het havenstadje Porec. Zweet staat inmiddels wel op mijn rug.

Porec 22-6We pakken eerst even een terrasje met uitzicht op zee, hopende op een koel briesje.

We lopen verder door Porec,

Porec straat Porec toren Porec plein Porec reunie

In de middag fietsen we terug om wat verkoeling te zoeken.

Onderweg Jolanda zwembad Polidor Fred zwembad Polidor Deze vinden we in het zwembad,

In de avond fietsen we naar Vrsar ongeveer 5km zuidelijk van de camping.

Dit kleine vissersdorpje is waar we wat rondlopen en een hapje gaan eten.

Vsar dorpje Vrsar Baai Vrsar Met uitzicht op de haven en het dorp bestellen we natuurlijk een visschoteltje Vrsar etenVrsar eten 2

Als de zon ondergaat hebben we mooi uitzicht.

Vrsar baai2

Vrsar koffieIk bestel nog een cappuccinootje voor we weer verder gaan. Het is met recht een cappuccinootje. Welke wel begeleidt wordt met een borreltje van het huis (brandt lekker de keel schoon).

We fietsen weer terug en onder weg stoppen we nog even bij wat geparkeerde monstertrucks.

Altijd imposante auto's om te zien.

Monstertruck

Morgen reizen we weer verder.

Dovidenja,

Fred & Jolanda

1. Bas:
    23 juni 2017
    Hee levensgenieters.
    Houden jullie er rekening mee dat ik gewoon moet werken.
    Man wordt zo jaloers zeg .
    Mooi daar hoor.das wel genieten zo.
    Groetjes en goede reis .
  2. Theo:
    25 juni 2017
    Super mooi hoor veel plezier samen.