Dag 26, 27, 29 en 30 (Huiswaarts)

11 juli 2017 - Duga Resa, Kroatië

We rijden vanaf de kust richting Karlovac. Net voor deze plaats parkeren we na 220km de camper op camping Slapic. Even lekker zwemmen in de rivier die langs de camping stroomt, beetje zonnen en morgen op naar Oostenrijk.

IMG_2135De volgende morgen rijden we verder richting huis. Na 537km parkeren het mobiele huisje op Bavaria Kur- und Sport Camping net over de grens in Beieren Duitsland, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk laten we achter ons. Helaas begint het stuur steeds meer te trillen, het wordt zelfs oncomfortabel. We bereiken de camping in de stromende regen en ik besluit morgen wel verder te kijken naar de banden, ik zie in eerste gezicht niks bijzonders. Nadat we gesetteld zijn wordt de regen minder. We gaan op zoek naar de camping bar en restaurant. Drinken en eten wat.

Bandje wisselenDe volgende morgen vertrekken we weer. Na een korte rit wordt het toch tijd op te kijken naar de banden, rijdend kijk ik uit het raampje naar het linker voorwiel. Oh daar zit het probleem. Het wiel schud heftig. Parkeerplaats op en maar even wisselen. Helaas zit het reservewiel muurvast en kost de nodige energie. Ook het wiel ziet er niet best uit. Ik haal het linkerwiel los en zie een grote bobbel op het wiel (karkas is gescheurd). We komen goed weg en ik beloof mezelf om 5 nieuwe banden te halen als we weer thuis zijn.

Tegen de avond zijn we 500km verder en zetten ons campertje op Camping Eisenbachtal vlakbij Koblenz. Zodat we morgen nog maar een stukje hoeven te rijden. Duidelijk een natuurliefhebber de campingeigenaar. We lopen om de camping heen om een hapje te eten. Een heel mooi hotel met restaurant ligt hier naast de camping (wel om de camping heen lopen en niet  over de camping).

Hamburger van wildHet restaurant, Historisches Landhotel*** Studentenmühle heeft een wildburger als specialiteit op het menu staan. Deze besluit ik te nemen, en daar had ik geen spijt van. Een mega burger vol smaak gemaakt van lokaal geschoten wild. Heerlijk.

Samen met een biertje smaakt het me. Het is een mooie omgeving en weer zit ook nog mee dus we zitten lekker buiten.

Biertje  De volgende morgen vertrekken we voor de laatste rit van ongeveer 365km. We rijden langs Keulen en besluiten even een bak koffie te doen bij mijn oom en tante. Verrast door het onverwachte bezoek nemen na een uurtje weer afscheid en parkeren tegen 17.00u de camper op de oprit thuis.

Wat een verrassend mooi land is Kroatië. Hier we komen zeker nog eens terug.