Dag 17 en 18 (Trogir)

4 juli 2017 - Trogir, Kroatië

We vertrekken op tijd om weer richting het noorden te gaan. We rijden 240km langs de mooie kust en slingerwegen, volgens Jolanda heb ik er zin in en lijkt het wel een racebaan :). We naderen het mooie Trogir wat een klein plaatsje is. De camping Rozac ligt op een eiland er net onder.

Er is maar 1 kleine brug richting het eiland, dit zorgt voor een redelijk verkeersinfarct. Geduldig sukkelen we het stadje in en gaan over 2 bruggetjes. Na de 2e neem ga ik links. Dat was niet zo beste beslissing. De wegen worden abnormaal smal en als ik tussen de stenen muren haaks de bocht om moet breekt het zweet me uit. Dit gaat erg lastig worden. Achteruit kan niet meer. Na op de millimeter en 5 keer steken lukt het toch om de bocht te maken. Vervolgens gaan we 1 auto breed 15% omhoog, helaas tegen verkeer en ik ga wat achteruit. Dan vol gas naar boven en weer 15% omlaag. We halen het. Opgelucht parkeer ik het huisje op wielen op de camping. Ook die is al niet breed en we worden hutje mutje op een plek gemanoeuvreerd. Hier blijven we niet lang. De camping is prima en de omgeving is mooi maar je tafeltje delen met de buren is het toch net niet.

Trogir 1We nemen een duik in mooie water en in de avond bezoeken we het stadje op de fiets. We zien nu de ruimere route vanaf de brug maar het verkeer staat aardig vast en heeft toch wel wat uitdagingen wat betreft de breedte.De fietsen zetten we voor de brug weg en lopen de brug over. De boulevard richting het Fort en wat door de smalle straatjes van het mooie stadje.

Plein Trogir Poort Trogir Brug Trogir Trogir haven

Onderweg fietsenDe volgende dag zwemmen we wat en later fietsen we wat over het eiland. Onderweg prachtige vergezichten over het water. Aan het einde van het eiland gaan we even naar het water (15% naar beneden).

Onderweg fietsen 2 Onderweg fietsen 3

In de avond bezoeken we nogmaals het stadje. Mooi maar niet al te groot. Morgen gaan we uitdaging weer aan om van het eiland af te komen.

drukke boulevard Bootje trogir Fort Trogir Bootje 2 Trogir Trogir by night

5 juli 2017
    Dovidenja
  2. Miranda:
    10 juli 2017
    Mooie foto's . Leuk om jullie zo te volgen. En nee.....ik ben geen stalker fijne vakantie