Dag 9 en 10 (Pula)

26 juni 2017 - Banjole, Kroatië

Camping DianaZo we zijn weer wat afgezakt en parkeren na slechts 51km op camping Diana. Waar we worden ontvangen door Diana zelf. We krijgen eerst een rondleiding op de kleine camping een kilometer of 7 onder Pula in Banjole. Nadat elke kraantje en regeltje persoonlijk is uitgelegd zetten we de camper op het ene nog overgebleven plekje. Helemaal recht krijgen we de camper niet maar staat goed zat (in de avond gaan we bergop naar bed hahaha).

Banjole strandWe doen rustig aan want het is redelijk benauwd hier. We fietsen even naar het strand voor een duik.

Daarna nog even het zwembad in.

In de avond worden we getrakteerd op een Kroatisch onweersbuitje met flinke knallen en verkoelende regen.

De volgende morgen fietsen we naar Pula. We zetten de fietsen bij een grote markt en verkennen Pula te voet. De temperatuur loopt al snel op naar de 35 graden.

Pula 35

We bezoeken een Fort in het centrum en natuurlijk het amfitheater maar ook de Tempel van Augustus en de  triomfboog van Sergii waarover nog veel te vertellen valt. Hieronder een sfeerimpressie.

Pula de triomfboog van Sergii Pula straatje Fort

Pula fort 2 Pula amfitheater 2

Pula amfitheater Pula amfitheater 3

Pula amfitheater 4 Pula Tempel van Augustus

Pula Tempel van Augustus 2

We fietsen na een vermoeid warm dagje weer terug naar de camping om nog wat op de BBQ te gooien.

Dovidenja,

Fred en Jolanda