Dag 21 en 22 (Roses wordt Le Barcarès)

24 juni 2016 - Le Barcarès, Frankrijk

We vertrekken niet te vroeg van Pineda de Mar naar Roses. Nog even van de zon in Spanje genieten en het is maar iets meer dan 100 km.

Rond Roses wordt het erg druk, waarschijnlijk is het lang weekend vanwege de feestdag in Spanje. We komen aan bij Camping Salata en helaas de camping is hartstikke vol. Dit is de eerste keer dat we een volle camping tegen komen. We rijden een stukje door en parkeren de camper om nieuw plan de maken.

We hadden al eerder in ons hoofd om op de weg terug een bezoekje te brengen aan het meer van Annecy. We besluiten om hier niet verder een camping te zoeken maar onze koers verder te zetten richting het meer van Annecy. Maar we doen het rustig aan. We prikken een camping niet te ver in Frankrijk, het wordt camping Le Floride in Le Barcares. Ook aan zee en vast ook wel een boulevard. Het weer is er nog erg goed (zonnig 29 graden). het wordt nu  ¡Adiós Spanje!

Wat later in de middag komen we aan op de camping. Het is een enorme camping aan 2 kanten van de doorgaande weg. We nemen een plaatsje dicht bij het strand. Er zijn veel bungalows en sta-caravans die verhuurd worden, een zwembad complex, bar, restaurant, winkel, enz. Geliefd bij de Fransen zoals blijkt. Gelukkig staan we aan de andere kant van de weg en dit is een mooi rustig gedeelde waar je zo naar het strand kan. De camping ligt aan een rivier vlakbij zee. We checken het strand en gaan even liggen aan het strand.

dag 21 Jolanda in zeeJolanda neemt een duik in de zee en ik kom niet verder dan mijn kuiten. De zee is nog wat te koud voor een watje zoals ik.

We nemen hierna even duik in het drukke zwembad. Het water is er warm, erg warm maar voor mij prima. Ik neem nog even een glij-baantje en zon nog wat.

dag 22 zwembad

We gooien wat vlees op de BBQ en de dag is al bijna voorbij.

De volgende morgen halen we en vers Frans stokbroodje en stappen op de fiets. We fietsen langs het strand en het dorpje wat alleen maar uit vakantie appartementen bestaat. Zo druk als het op de camping was zo stil is het hier.

dag 22 terrasGelukkig zijn er wel een paar winkeltjes open en ik koop volgens mij voor het eerst een shirt zonder mouwen :). Deze gaat nog wel en zoek een terrasje op om mij aankoop te vieren. Ik heb zin in een cappuccino ondanks de warmte en bestel er 1. Zoals verwacht hier in Frankrijk is het een koffie met slagroom, jammer maar ook lekker.

We fietsen nog wat verder langs een haventje, wat bossen en komen uit bij een groot meer net achter de zee. Er staat een lekker windje en in de verte zie wat kites in de lucht. We nemen een kijken (lees een terrasje) aan het meer.

dag 22 saladeInmiddels hebben we een flink stuk gefietst en is het weer eens tijd om aan de inwendige mens te denken. Ik ga eens op de gezonde toer vandaag aangezien de vakantie kilo's eraan vliegen (snap niks van...). In dit surfers paradijs krijg ik een heerlijk salade met verse ananas en garnalen. Een plaatje en smaakt heerlijk. Even later worden we getrakteerd op het uitzicht van wat wake-boarders die proberen te blijven staan terwijl ze worden voortgetrokken.

dag 22 meer (2)

dag 22 terras3dag 22

Na heerlijk in het zonnetje hier te hebben genoten wordt het tijd om terug te fietsen.

dag 22 voetbal kijkenWe kijken de voetbal in de bar/restaurant. Het is er aardig druk maar niet overdreven, echter er zijn niet genoeg serveersters en de onze rent de poten onder haar lijf uit. We krijgen bijna medelijden met haar als de pizzabakker moppert dat het niet snel genoeg wordt opgehaald. Ik heb haar meer zien rennen die avond dan Ronaldo... En waarschijnlijk voor veel minder geld :)

Ik neem nog een lekker ijsje voordat we terug gaan naar de camper, alweer 2 dagen voorbij.

dag 22 p

"à tout à l'heure amis"