Dag 24 en 25 (Meer van Annecy)

27 juni 2016 - Annecy, Frankrijk

We zijn op tijd vertrokken van Mirmande naar Sevrier aan het meer van Annecy een kleine 250 km verder.

Als we aankomen bij Annecy op camping Au Coeur du Lac staat hier ook weer het bordje; zoek een plaatsje en later is de receptie open. We zijn al door Annecy gereden (vrij druk daar) en hebben al een stukje langs het azuur blauwe meer gereden.

dag 24 meer van Annecy2We zetten wederom het huisje op wielen op een plekje. Na het installeren nemen we (lees Jolanda want het meer is niet al te warm) een duik in het het meer. Ik ga nog even tot mijn middel in het meer en ben al weer genoeg afgekoeld. We zonnen wat voordat we weer terug gaan naar de camping (20 m) waar we de fietsen pakken en richting Annecy. Na een kleine 7 km fietsen op prima fietspaden.

dag 25 annecy 3We parkeren de fietsen na een mooie rit langs het meer en vervolgen onze weg door het mooie en oude gedeelte van Annecy. Het is gevuld met prachtige gebouwen en diverse mooie uitzichten.

Natuurlijk na al dat gefiets en geloop moeten we ook aan de inwendige mens denken. Toevallig strijken we neer op een terras waar we uitzicht hebben op Spanje-Italië.

dag 24 Annecy eten2Ik werk even een burgertje weg en Jolanda neemt een plankje vis.

Na deze verwennerij lopen we nog wat rond en stijgen weer op de stalen ros met pedalen richting de camping. Het was vandaag een warme dag rond 30gr. Maar nu begint de temperatuur aardig te zakken en wordt het zelfs fris onderweg.

De volgende morgen stappen we weer op het fietsje naar Annecy om daar nog wat verder rond te kijken. We lopen door het winkelgedeelte en natuurlijk even een kiekje op de liefdesbrug, Pont des Amours, waar we innig elkaar de liefde (alweer) verklaren.

dag 25 Annecy pont du amoursdag 25 Annecy pont des amours2dag 25 pont des amoursdag 25 Annecy pont des amours3

Daar krijg je het natuurlijk warm van dus ik neem maar even een ijsje.

dag 25 ijsje

dag 25 rondje rond meerWe fietsen vervolgens verder langs het meer en voor we het weten zijn we het halve meer al rond als we weer wat verkoeling zoeken. Inmiddels is het alweer 30gr. We besluiten het meer maar eens helemaal rond te fietsen. Hier en daar een helling en hier en daar geen fietspad dus razende auto’s vlak langs je. Maar de uitzichten zijn prachtig. Het is inmiddels al avond voordat we de fietsen bij de camper parkeren. We (lees Jolanda) kokkerellen wat en trekken nog een flesje wijn open (en later nog 1).

"à tout à l'heure amis"

Nog wat foto's voor de liefhebbers :)

dag 25 annecy 2dag 24 Annecy 3

dag 25 annecy 4dag 25 meer van Annecy1