Dag 3 Collioure (op de fiets)

6 juni 2016 - Collioure, Frankrijk

Gisterenavond nog naar de boulevard geweest en zo druk als het overdag was op zondag was het in de avond rustig. We vonden nog wat tentjes waarvan 1 met live muziek. Hier een biertje gedronken en daarna maar afgezakt naar de camper.

Nog wat na borrelen voor de camper, rond half 1 springt onze achterbuurman uit zijn vel en roept naar ons in het Engels of we wat stiller kunnen zijn,mooi moment om de dag af te sluiten en aan zijn verzoek te voldoen.

Vandaag heerlijk uitgeslapen. Het blijkt dat we nog steeds de "talk of the day"zijn bij onze Engelse achterburen, die tegen iedereen en de receptie aan het klagen zijn geweest. We worden geen vrienden.

We ontbijten wat en bekijken wat we vandaag gaan doen. Het weer is prachtig en ik besluit een duik te nemen in het zwembad van de camping. Daarna even zonnen bij het zwembad (en een drankje in de bar bij het zwembad)

In de middag fietsen we naar Collioure (een tip). Het is maar 8 km verderop maar de route aan de voet van de Pyreneeën heeft toch wat hoogte verschil. Gelukkig doet het elektrisch motortje op de fiets het meeste werk (#watjes #oudjes).

Collioure 3 dag 3Eenmaal aangekomen in het mooie Collioure maken we een prachtige wandeling langs de oude baai, de schilderachtige straatjes met de pastel kleurige huizen en het Château Royal de Collioure dat in de baai ligt.

Collioure 6 dag 3

Collioure 5 dag 3Ook is het weer tijd voor een selfie en nemen natuurlijk even een terrasje voordat we weer in het zadel springen van onze elektrische stalen rossen met pedalen.

Inmiddels is het aardig bewolkt en valt er een klein buitje van een half uur.

Morgen gaan we weer verder zuidelijk en Spanje in.

1. KTMattie:
    6 juni 2016
    Leuk man die reisverslagen. Net of we er een beetje bij zijn. En niet zo die andere gasten plagen, die komen voor der rust.
  2. Anja van rijswijk:
    7 juni 2016