Dag 4 Torre Valentina (Calonge)

7 juni 2016 - Calonge, Spanje

In de ochtend vertrekken we om de eerste camping in Spanje te bezoeken.

Na 20 kilometer rijden passeren we de grens van Spanje en nemen de 3e afslag richting Figueres. Via een redelijke doorgaande weg zetten we koers naar Torre Valentina. Dit gaat redelijk vlot totdat we aankomen bij de GI-660, een prachtige weg om heerlijk met de motor bochtjes te maken. Het is 8 kilometer sleuren aan het stuur van de camper en weg is niet ruim. Maar ook dat is samen met de mooie omgeving en vele bochten een leuke ervaring, alleen nu met 30km/h.

We komen aan bij Eurocamping nog voor 12.00u, de omgeving toont ernorm toeristich en het blijkt een enorme camping te zijn, vol met Nederlanders.

Nadat we een mooi plekje hebben toegewezen gekregen pakken we de fiets om de omgeving te verkennen.

dag 4 strandWe fietsen tussen de enorme appartementen door om op een flinke boulevard te komen. Veel hoogbouw aan het strand maar het is vrij rustig aan het strand en weer is heerlijk.

dag 4 bootjeWe fietsen richting de haven, waar een enorm Yacht ligt te pronken. Bij de haven aangekomen bekijken we de vissersbootjes en het enorme Yacht.

Fietsen van de haven stoppen we even bij een klein wit standtentje. Mooi uitzicht en achter ons ligt denk ik het oude deel van de stad wat er minder toeristisch oogt.

We bestellen lekker een vino blanco, wat patatas bavas en wat pollo (wings) want het is tenslotte al 12.00u geweest.

dag 4 strantentdag 4 uitzicht strandtent

dag 4 patats bravas stranttentGenieten op het terras bekruipt me het ultieme vakantie gevoel ala Spanje. Een wijntje, wat te snacken, zon, zee en mijn allerliefste. Wat heb je hier nog meer nodig en we genieten van het uitzicht en elkaar.

Daarna fietsen we over de boulevard terug naar camping (en de wijn heeft al zijn effect) zingend vamos al la playa oh oh oh oh.

Op de camping nemen we nog een duik in het zwembad en genieten nog even van de zon voordat we ons klaarmaken om een hapje te gaan eten.

dag 4 zwembad

dag 4 paellaHet restaurant heeft natuurlijke een Hollandse kaart en de bekende snacks zijn te bestellen, vervelend? Eigenlijk niet want de kaart heeft ook lokale gerechten en ik kies voor de Paella a la Marinera (visserman paella). Een pan wordt gebracht en de eerste portie wordt uitgeserveerd. Samen met een lekker cerveza is het goed vertoeven hier.

En als we de prijzen zien worden we nog vrolijker na in Frankrijk geweest te zijn betalen we nu €1,50 voor een biertje of een wijntje. Ook het eten kost hier een fractie.

dag 4 irish coffeDaarom sluiten we af met een Cafe Irlandes. We nemen nog een afzakkertje bij de camper van Manita en Johan en snel is het alweer twaalf uur geweest.

Welterusten en laters.

1. Tonny Schuurbiers:
    8 juni 2016
    Vakantie TOP is wel veel eten en drinken , bezienswaardigheden ?
  2. KTMattie:
    8 juni 2016