Dag 17 en 18 (Oasis Mar, terug naar de oostkust)

20 juni 2016 - Oasis Mar, Spanje

Zoals gisterenavond besloten gaat de reis niet richting de westkust maar terug naar de middellandse zee. We prikken een camping (bijna horizontaal op de kaart, kortste route naar de middellandse zee) vlakbij Cambrils in het kleine gehucht Oasis Mar. De weersvoorspelling zijn uitstekend daar en de camping ligt aan het strand.

Dag 17 Onderweg A2We ruimen de boel op en rijden richting de A2 om 259km later de camper te parkeren op Camping Oasis Mar. Onderweg staat op een heuvel nog een herinnering zodat je weet dat je nog in Spanje bent.

Dag 17 plekje vlakbij het strandEen niet al te grote rustige camping met plaatsen tot zowat op het strand. Natuurlijk waren deze al bezet maar we hebben een plaatsje niet ver van het strand (ongeveer 20m). We doen lekker rustig aan want we hebben zon, zee, strand en lekker eten. Oh ja ook nog een zwembadje.

De volgende morgen fietsen we naar Cambrils, na ongeveer 1,5 km komen we op een lange boulevard die helemaal doorloopt tot Salou, even kijken waar de jeugd helemaal naar de kl.. gaat. Voor we het weten hebben we er 15 km opzitten en natuurlijk zit het hier vol met strandtentjes, die bij deze temperaturen heerlijke verkoelende drankjes en heerlijke hapjes serveren. Tijd om de fiets te parkeren en maar weer eens te genieten op het terras.

Dag 18 terras1Dag 18 terras2

Met de wijn in onze benen fietsen we weer terug naar de camping, een duikje wat relaxen aan het strand en weer maar eens wat eten, we gooien wat op de BBQ en als de zon onder is en de maan zijn licht werp op de middellandse zee drinken we een wijntje bij het strand. Hoe romantisch wil je het hebben..

Dag 18 avond strand

¡Adiós Amigos!