Dag 1 Chateauneuf-sur-Isere

4 juni 2016 - Châteauneuf-sur-Isère, Frankrijk

Rond half 2 op vrijdagnacht weggereden na een paar uurtjes voor geslapen te hebben. Afscheid genomen van de kinderen en koers gezet naar het zuiden.

Heerlijk rustig op de weg, bij Namen in België wordt aardig slecht weer en passen we de snelheid aan naar 80km/u. Niet voor niets want een stukje verder staat een auto geparkeerd tegen de vangrail. Kleine 5 km later weer 1. Gelukkig is het noodweer snel voorbij en vervolgen we de weg richting Luxemburg voor de eerste stop.

Kleine 100km voor Luxemburg gaat het lampje aan van brandstof. Dat wordt krap. En dat blijkt ook zo te zijn. De laatste 40km zakt de wijzer niet meer en staat stijf onderin het rood. Begin het aardig warm te krijgen. Gelukkig halen we de 1e benzinepomp in Luxemburg. 68ltr gaat erin dus ik had nog ruim 2 ltr over. Rond 07.00u parkeren we de camper op de parkeerplaats en ik doe even mijn ogen dicht. 2 uur later wordt ik wakker gemaakt.

Onderweg komen we een bekende camper tegen en spreken even af op de parkeerplaats. Een camping wordt uitgezocht en zetten koers naar Camping Le Soleil Fruite, een klein stukje verder dan gepland.

Rond 15.00u komen we hier aan. 934 km zuidelijker en 13,5 uur later.

Het weer is er heerlijk in Chateauneuf-sur-Isere en direct wordt de jogging broek van het nacht rijden ingewisseld voor een korte broek en ik pak nog een uurtje heerlijk in de zon, uiteraard met een lekker biertje na de rit.

Even uit eten op de camping (geen handige keuze van mij) en nog wat na borrelen in de camper en de dag is weer voorbij. Morgen staat een rit van 388 km richting het zuiden op de planning.

Groetjes en welterusten.