Dag 9 Torre de la more (bij Tarragona)

12 juni 2016 - Tarragona, Spanje

Vanaf Camping Barcelona reizen we verder naar het zuiden en parkeren het huisje op wielen op camping Torre de la More.

dag 9 camping torre de la maro

dag 9 plekje bij torre de la moraHet is een prachtige camping waar we 20 stappen van het strand staan. Vandaag een rustig dagje en kijken wat rond en naast de camping liggen aan het strand 3 restaurantjes, hier gaan we vanavond eten met uitzicht op strand en de middellandse zee op het standje van La Mora.

We gaan even naar het strand voor wat afkoeling, er staat een flink windje aan zee. Heerlijk maar voor mij is de zee nog net iets te koud. De baai ziet er erg mooi uit met een stukje strand ingeklemd tussen 2 rotspartijen. Het ligt net iets boven (noordelijk) van Tarragona.

dag 9 strand torre de la moradag 9 Jolanda in de zee

In de avond gaan we eten aan het strand voor wederom het heerlijke "het is hier fantastisch vakantieman" gevoel en als je daar zit met deze temperaturen, dit uitzicht en heerlijk eten samen met mijn allerliefste dan wordt je toch intens gelukkig. We genieten met volle teugen bij restaurant Moremar op platja de la mora.

dag 9 visje eten bij playa la moraIk krijg een heerlijke dikke kabeljauw met wat groente, de vis is perfect gegaard en smaakt voortreffelijk, net als de wijn overigens (*hik). Jolanda heeft een lekkere Tonijn steak.

We proosten en even later sluit ik af met een lekkere koffie met Tia Maria en Jolanda met een Crema catalana.

dag 9 proost vanaf torre de moradag 9 playa la mora2

Nog even een kijkje bij het zwembad en de bar in de avond. Kijken of ze voetbal op hebben staan en ja hoor. Gezien de hoeveelheid drank die ik al op heb sla ik een biertje tijdens de wedstrijd Duitsland - Oekraïne af.

dag 9 zwembad torre de la mora avonddag 9 zwembad torre de la mora

dag 9 P1040375¡Adios Amigos!